2013. július 24., szerda

3. rész



Niall

Egy útszéli kocsma mellett álltuk meg. Samantha kiugrott a kocsiból és beszaladt, követtem. Bent irtózatos pia szag volt. Részeg emberek, fél pucér nők mindenhol. Undorító egy hely volt. Szemeimmel Sam után kutattam. A pultnál volt. Leült az egyik asztalhoz. Odamentem, leültem vele szemben.

- Mért jöttünk ide? - súgtam oda neki.
- Shhh. - intett csendre. - Elég ha én tudom. - kacsintott egyet. Egy göndör hajú pincérnő jött oda hozzánk. Egy étlapot dobott le az asztalra. Grimaszolt ahogyan felnéztem rá. Samantha kinyitotta, majd a borítékot ami benne volt elvette.
- Mi a fene fo-
- Maradj itt. - vágott közbe és felállt. Elindult valahová a terem másik felébe. 
- Héjj! Kiscica, gyere hancúrozzunk egyet! - szólt Samantha-hoz az egyik részeg pasas, majd megcsapta a fenekét. Sam megállt. Egy pillanatig mozdulatlan volt. Lassan megfordult, felkapta a pasas előtt lévő üveget majd fejbe vágta vele. Mindenki lefagyott. Egy fél percig csend volt. Majd kitört a kocsma verekedés. Egy ősz hajú ember lefogta Sam-et hátulról. Egy másik elindul felé. Felpattantam a helyemről és feléjük siettem. Egy kezembe kerülő üveggel fejbe vágtam, a földre esett. Az ősz hajú ember egyszerűen csak elengedte őt, és elszaladt. Megragadtam Sam csuklóját, és teljes erőmből megrántva őt, a kijárat felé indultam. Nem tiltakozott, jött utánam. Átverekedtük magunkat a székekkel dobálózó embereken, majd a kocsi felé siettem. Most én ültem a volán mögé, Samantha mellém. Rányomtam a gázra. Minél hamarabb el akartam tűnni innen.
- Mi a fene volt ez? - szóltam hozzá kicsit erősebben, mint ahogyan akartam.
- Kocsmaverekedés. Mi lett volna? - szólt vissza könnyedén.
- Nem arra gondoltam. A borítékra. - néztem a kezére. Még mindig ott szorongatta.
- Semmi közöd hozzá. 
- Szerintem van. Most már én is belekeveredtem. Szerintem tudnom kéne. - nem válaszolt. - Samantha ! - mondtam ingerülten.
- Munka. Oké? Munka. - tárta szét a kezeit. - Valamiből nekem is meg kell élnem. - csikorgatta a fogait.
- Ez miatt keresnek? - kérdezősködtem tovább.
- Állj meg! - mondta halkan. - Állj meg ! - ismételte most már kiáltva. Úgy tettem, ahogy mondta. Megálltam. Kivette a táskáját a hátsó ülésről, majd kiszállt az autóból. 
- Most mégis mi a fenét csinálsz? - kiáltottam utána.
- Azt amit eddig is kellett volna! Megszabadulok tőled! - mondta könnyedén. Felemelte jobb kezét és bemutatott nekem. Feltette napszemüvegét, feldobta a táskáját a vállára, hátat fordított nekem és elindult.
- Hát jó. - morogtam magamnak, és erősen benyomtam a gáz pedált. Ott hagytam. Dühöngtem magamban. Ujjaim fehérek voltak, ahogyan szorítottam a kormányt.
- A fenébe is ! - fordultam vissza. - Nem hagyhatom itt a semmi közepén. - mondtam magamnak. Visszamentem oda ahol Samantha volt. Megálltam mellette. - Szállj be ! 
- Persze. Miért szállnék be? - nézett rám felhúzott szemöldökkel.
- Mert nincs más választásod. - böktem ki. - A legközelebbi hely az a kis kocsma. Gondolom oda nem akarsz vissza menni. - száját harapdálta, nem válaszolt. - Nem foglak itt hagyni a semmi közepén. Szerintem te sem akarsz itt maradni. - szó nélkül bedobta a táskáját és beült mellém. 
- Hozzám ne szólj ! - emelte maga elé a kezeit mikor látta, hogy mosolyra húzódik a szám. Magamban mosolyogtam gyerekes viselkedésén. Elindultam. Már messze jártunk a kocsmától, mikor megszólalt egy útelágazásnál.
- Itt fordulj balra. Ott lesz egy motel. - támasztotta fejét a kezével.
Befordultam. A motelig egy szót sem szóltunk egymáshoz. 
- Hozd a táskám. - mondta amint megálltunk az épület előtt. Durcásan de kivettem a táskákat, és követtem. Egy szoba ajtónál álltunk meg. Kinyitotta majd bementünk. A táskákat ledobtam az ágyra. Sam a szoba másik végében állt, háttal nekem. Közelebb mentem hozzá. A borítékot bontotta ki. Fejre fordította, és megrázta. Egy kis csomag fehér por esett bele a tenyerébe.
- Hát ez a munkád? Drog dealer vagy? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése